مهندس میلاد مأنوسیان

مسئول کارگروه رسانه

آدرس ایمیل

miladmanosiyan@basayer.com

صفحه اینستاگرام

MiladManousiyan

شماره تماس

09394432327

ایتا

MiladManousiyan

حاکم بر انسان

قوی شدن کشور جزو هدف های ما است امروز قوت در فضای مجازی حیاتی است امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسان هاست در همه دنیا و یک عده ای همه کارهایشان را از طریق فضای مجازی پیش می برند قوت در این زمینه حیاتی است.

کاررگروه رسانه‌ای موسسه بصائر زیر نظر و یکی از چند کارگروه موسسه فرهنگی و تبلیغی بصائر شهرستان میاندوآب می باشد که در جهت انجام امورات رسانه‌ای و تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی و سیاسی موسسه شکل گرفته است.

این کارگروه در نظر دارد به صورت همسو و با همکاری دیگر کارگروه‌ها با هدف ارتقای فرهنگی سیاسی اجتماعی و مذهبی مردم ایران فعالیت های خود را در فضای مجازی انجام دهد.

چشم انداز: همانطور که مقام معظم رهبری بارها و بارها در فرمایشات خود به اهمیت فضای مجازی و تولید محتوای اسلامی در این بستر تاکید کرده‌اند کارگروه رسانه ای موسسه بصائر شهرستان میاندوآب در راستای بیانات مقام معظم رهبری (دام ظله) در نظر دارد با استفاده از توانایی ها و استعدادهای جوانان و با سیاست گذاری صحیح و اقدامات سنجیده به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی و حضور فعال و تاثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب، جنبشی را آغاز کند.

ماموریت: به دلیل کمرنگ بودن و یا عدم وجود فعالیت‌های رسانه‌ای در زمینه تولید محتوای اسلامی و جذاب در شهرستان میاندوآب مؤسسه بصائر می‌تواند با تشکیل کارگروه رسانه و انجام اقداماتی چون تولید محتوای جذاب و تاثیر گذار بر مخاطب و حضور فعال در فضای مجازی در حیطه هایی چون مهدویت – مسائل سیاسی (انتخابات) – مطالبه گری – مشکلات جوانان اعم از ازدواج، اعتیاد، مشروب خواری، طلاق – سبک زندگی اسلامی – مکتب شهدایی – امر به معروف و نهی از منکر- روشنگری (رفع شبهه)، هدفِ خروج از حالت انفعال در فضای مجازی و تربیت جوان انقلابی را تحقق بخشد.

اهداف اختصاصی: هدف نهایی این کارگروه کمک به تحقق هدف کلی موسسه یعنی تربیت جوانان مومن انقلابی پایه کار تراز انقلاب جمهوری اسلامی است. در جهت تحقق این امر و در جهت انجام به موقع اقدامات لازم در زمان های مختلف، کارگروه رسانه می خواهد اهداف خود را به سه بازه، اهداف کوتاه مدت (سه ماه)، اهداف میان مدت (شش ماه تا یک سال) و اهداف بلند مدت تقسیم کند.

در بازه زمانی کوتاه مدت که حدود سه ماه در نظر گرفته می شود می بایست با اقداماتی چون تحقیق و تفحص در زمینه فرهنگ جامعه هدف و نوع قشر مخاطب، بسترسازی مناسب، تولید محتوای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جذاب و به موقع، جذب نیرو، هدف راه اندازی اصولی بسترها و جذب مخاطب را دنبال کرد.

در بازه میان مدت که حدود ۶ ماه تا یک سال می باشد با تشخیص نوع قشر مخاطب (مثل سفید، قشرخاکستری و قشر سیاه) می توان برای گسترده کردن اقدامات و فعالیت ها در محوریت های مختلف برنامه‌ریزی کرد. علاوه بر این موارد کارگروه رسانه می تواند با برگزاری کلاس های تخصصی رسانه ای چهار هدفِ ١. تربیت نیرو ٢. بولد شدن موسسه با فعالیت های آموزشی ٣. درآمدزایی ۴. اشتغال زایی برای موسسه را تحقق بخشد

در بازه بلندمدت، دیگر کارگروه رسانه با در اختیار داشتن نیروی متعهد و متخصص می‌تواند در حیطه خبرگزاری و مطبوعات نیز فعالیت گسترده کرده و علاوه بر استقلال از دیگر رسانه‌ها با انجام تبلیغات برای دیگر مشاغل در بستر مربوط به خود برای موسسه سرمایه جذب کند.

راهبردها: فعالیت هایی که می توان با اهداف ذکر شده در کارگروه رسانه انجام داد عبارتند از:

  • راه اندازی و مدیریت پیج اینستاگرامی موسسه به صورت تخصصی و حرفه ای
  • ایجاد و مدیریت کانال در ایتا و تلگرام
  • راه اندازی صفحه آپارات برای نشر محتواهای ویدیویی موسسه
  • طراحی پوسترها و بنرهای اختصاصی برای برنامه های فرهنگی موسسه
  • راه اندازی، تولید محتوا و به روزرسانی وب سایت برای موسسه
  • طراحی و تولید لوگو موشن موسسه برای استفاده در وب سایت و محتوای ویدیویی تولیدی
  • سناریو نویسی و طراحی موشن گرافیک جذاب برای مسائل روز
  • طراحی عکس نوشته مناسبتی جهت بارگذاری در استوری پیج اینستاگرام
  • تولید انیمیشن دو بعدی به صورت سریالی با محوریت مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی
  • ساخت پادکست و کلیپ مناسبتی
  • طراحی استوری موشن های سیاسی و مذهبی برای بارگذاری در وب سایت و کانال ها
  • عکاسی و فیلمبرداری از مراسمات، جلسات، هیات و دیگر فعالیت های موسسه
  • ساخت و تدوین کلیپ یا تیزر از فعالیت های عکاسی و فیلم برداری شده به صورت گزارش
  • تولید کلیپ های فرهنگی و سیاسی به صورت مصاحبه با مردم با محوریت مطالبه گری
  • طراحی بروشور گزارشات تمامی فعالیت های موسسه جهت بایگانی
  • آموزش نرم افزارهای تخصصی رسانه برای نیروهای انقلابی

برنامه اقدام:

فعالیت‌های مذکور به عنوان راهبرها همگی در بازه زمانی کوتاه مدت توسط کارگروه رسانه با محوریت مشخص (هر برنامه با محوریت متفاوت) جهت جذب بیشتر مخاطب و برای جلوگیری از خستگی و زدگی مخاطب ارائه خواهد شد.

فعالیت هایی چون مدیریت پیج اینستاگرامی، کانال‌های مجازی، آپارات و وب سایت با تولید محتوا در قالب پادکست، پوستر، عکس نوشته، استوری موشن و… بصورت دائمی و مستمر با محوریت‌های جامعی چون مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی شهرستان میاندوآب انجام می‌شود اما فعالیت هایی مثل انیمیشین، موشن گرافیک و کلیپ‌های مطالبه گری به صورت سریالی و ماهانه یک قسمت با درون مایه طنز و نقد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اجرا خواهد شد.